صفحه اصلی > مقالات و بررسی ها و مقالات بازی : نقد و بررسی بازی Sekiro: Shadows Die twice

نقد و بررسی بازی Sekiro: Shadows Die twice

تصویر مربوط به نقد و بررسی بازی Sekiro

معرفی و مقدمه:

Sekiro: Shadows Die Twice یکی از جدید‌ترین بازی‌های Fromsoftware است. این بازی در یک‌چشم انداز تفننی از دوران سنگوکو ژاپن، در وسط درگیری بین قبیله آشینا و هیراتا رخ می‌دهد.

در ادامه با نقد و بررسی بازی Sekiro می‌پردازیم…

شما نقش یک Shinobi (شینوبی به‌معنی نینجا) سرکش به نام Sekiro را بازی می‌کنید که مسئول محافظت از یک ارباب جوان است که قدرت سرپیچی از مرگ را دارد.

این بازی بیشتر یک بازی اکشن است تا RPG. بازوهای مصنوعی جدید را برمی‌دارید و تکنیک‌های جدید مبارزه را یاد می‌گیرید و حتی امتیازات مهارتی را در چند درخت ارتقا می‌دهید. این یک بازی در مورد نبردهای کوتاه و مرگبار در عصر کونای و کاتانا است.

گیم‌پلی بازی Sekiro:

سیستم رزمی Sekiro زیباست. به جای سیستم سلامتی و Health bar، سیستم گارد وجود دارد و سعی می‌کنید گارد یا Posture دشمن را بشکنید و سپس با یک ضربه، به زند گی دشمن پایان می‌دهید.

health bar دشمن برای تأثیرگذاری بر میزان آسیبی که گارد دشمن می‌گیرد وجود دارد. همان‌طور که از طریق گارد دشمن ضربه‌های بریده‌بریده می‌زنید و مستقیماً به آن‌ها آسیب می‌رسانید، آن‌ها آسیب بیشتری را از حملات بعدی دریافت می‌کنند و کندتر بهبود می‌یابند. شما می‌توانید با ترکیب‌های ترکیبی، حملات شمشیر ویژه، ابزارهای مصنوعی و هنرهای شینوبی به دشمنان حمله کنید.

تصویر مربوط به نقد و بررسی بازی Sekiro

سیستم Posture و Deathblow:

در Sekiro، سیستم deathblow تمام آن احساسات را در یک ثانیه متمرکز می‌کند. پس از یک رویارویی سخت، هنگامی که علامت قرمز درخشان مرگ را می‌بینید و حمله مرگبار را می‌بینید، شور و آرامشی به وجود می‌آید.

boss fight می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. اگر از استفاده از زمان‌بندی متوالی در نبرد خوشتان نمی‌آید – فشاردادن دکمه بلاک درست زمانی که حمله دشمن فرود می‌آید – ممکن است Sekiro برای شما مناسب نباشد. برخی از باس‌ها از شما می‌خواهند که به طور مداوم چندین ترکیب را کنار بگذارید.

یک مبارزه در یک فضای تنگ با موجودی به نام زرافه صدپا با بازوی بلند اساساً یک سکانس اکشن ریتمی است. شما نمی‌توانید از حملات رعدآسا آنها اجتناب کنید. شما فقط باید همه آنها را در بارانی از جرقه‌ها منحرف کنید.

انحرافات دقیق، آسیب وضعیت بدن را به دشمن برمی‌گرداند و برخی از دشمنان به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با استفاده از انحرافات به‌تنهایی شکست بخورند. تسلط بر این یک سیستم سخت اما فوق‌العاده پر ارزش است. منحرف‌کردن بدون زحمت و مقابله با دشمنانی که زمانی چالشی وحشتناک بودند، بسیار شگفت‌انگیز است.

خوشبختانه زمان‌بندی‌های جدایی سخاوتمندانه هستند و نسبت به موج مبهم سپر که در Dark Souls دریافت می‌کنید پاسخگوتر هستند. همچنین می‌توانید بلاک را نگه دارید و سپس رها کنید و ضربه بزنید تا به نتیجه برسید که شما را نسبتاً ایمن نگه می‌دارد؛ زیرا در حال یادگیری الگوهای حمله دشمن هستید. دشمنان با حملات Thrust و اسلش شما را از بلاک بیرون می‌اندازند که شمارنده‌های مخصوص به خود را دارند.

شما می‌توانید به‌وسیلهٔ بازوی مصنوعی قدرتمند خود، با دشمنان مقابله کنید. همان‌طور که ارتقاها را پیدا می‌کنید، می‌توانید به مرکز خود، معبد خراب، بازگردید تا دوست مجسمه‌ساز خشن اما دلسوز خود آن‌ها را نصب و ارتقا دهید.

ارتقاها عبارت‌اند از تبر که سپرهای دشمن را در هم می‌کوبد، چتر فلزی باز شده که تیراندازی را منحرف می‌کند، وسیله‌ای که شوریکن را پرتاب می‌کند و موارد دیگر که من خراب نمی‌کنم. می‌توانید هر بار بین سه مورد جابه‌جا شوید و هر زمان که بخواهید آن سه را در منوی مکث تغییر دهید.

تصویر مربوط به نقد و بررسی بازی Sekiro

دنیای بازی Sekiro:

این یک بازی Dark Souls نیست، اما Sekiro شباهت‌های زیادی با سری تاریک RPG تفننی دارد. Sekiro از مناطق بزرگ اما مجزا تشکیل شده است تا دنیای متصل بزرگی مانند Lordran. طرف‌داران دارک سولز همچنان از ساختار گره‌دار این نواحی لذت خواهند برد و اسرار زیادی در خارج‌ازمسیر حیاتی پنهان است که اغلب با قلاب عالی دست‌وپنجه نرم می‌شود که به شما امکان می‌دهد با استفاده از ماشه سمت چپ، بین شاخه‌های درخت و پشت‌بام بچرخید.

می‌بینید که مرتباً به مناطق قدیمی بازمی‌گردید تا با بازرگانان و NPCهایی که نیازها و داستان‌های مرموز خود را دارند، پیش بروید. مثل همیشه در مورد یک بازی From Software، احساس می‌کنم در اولین بازی از روی سطح می‌چرخم. من انتظار دارم ماه‌ها طول بکشد تا طرف‌داران با هم ارتباط برقرار کنند تا داستان‌های عمیق‌تر سکیرو ظاهر شود.

طرح اصلی سکیرو از طریق مکالمات سکیرو با لرد کوچک و سایر فعالان NPC بیان می‌شود. خود سکیرو نیز صداپیشگی می‌کند و توسعه طرح در مکالماتی اتفاق می‌افتد که گهگاه گزینه‌های چندگزینه‌ای را ارائه می‌دهند. حدود ده ساعت اول، خود دنیا را کاملاً بی‌نظیر می‌دانستم – ترکیبی از شهرک‌های قهوه‌ای‌رنگ مشابه با مجموعه‌ای از دشمنان کوچک. با پیشرفت بازی و باز شدن مناطق زیبای جدید، تنوع به‌شدت گسترش می‌یابد.

به طرز عجیبی، اگرچه سیستم مبارزه بسیار چالش‌برانگیز است، اما Sekiro نسبت به دارک سولز مجازات کمتری دارد. محیط‌ها توسط Idols به هم متصل شده‌اند که معادل بازی Dark Souls bonfires هستند. هنگامی که می‌میرید، در آخرین بتی که لمس کرده‌اید، دوباره زنده می‌شوید، اما فقط نیمی از پول و تجربه مهارتی خود را از دست می‌دهید. ۳۰ درصد مواقع “کمک‌های غیبی” دریافت می‌کنید، به این معنی که چیزی از دست نمی‌دهید.

سخن آخر:

Sekiro یکی از سخت‌ترین بازی‌های ساخته‌شده است که فقط تعداد کمی از بازیکنان می‌توانند این بازی را کامل کنند. بااین‌حال، این بازی یکی از هیجان‌انگیز‌ترین بازی‌های ساخته‌شده است و به‌شدت توصیه می‌شود.  

پایان…

آرین ناصر

آرین ناصر، دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، علاقه‌مند به نوشتن و ویراستاری و گیمر بازنشسته!
مقالات مرتبط

Undermine(d): تجربه جدیدی در WoW به سبک گابلین ها!

World of Warecraft هنوز در حال پیشرفت است و هرروز قابلیت ها…

۲۳ بهمن ۱۴۰۳

MMORPG: اگر WoW را دوست دارید این 4 بازی را از دست ندهید!

همه ما انسان ها سلایق مختلفی داریم که شخصیت ما را شکل…

بهترین ماد های ماینکرفت در سال 2025

هر نسخه بازی ماینکرفت رو می‌تونی با مادها خیلی متفاوت کنی، هر…

۱۸ بهمن ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

دو × چهار =